lördag 19 november 2011

Hugel Riesling 2010

Bambi på hal is! Impulsbehov gör att jag kommer in på Systembolaget som en nybörjare för att titta i hyllorna efter någonting gott vitt att dricka till kvällens mat. Utbudet verkar vara väldigt begränsat då butiken inte är "klassad" högt i sortimentsbredd så man får väl ta det som bjuds. Har inte druckit många flaskor Riesling i mitt liv och några flaskor från Nahe eller Rheingau, enligt tidigare tips, finns inte så vi kör på Alsace (12191) 129:-

Dumt val!

Ljusgul, lite vattenlik konsistens med efterföljande päron-äpple-gräston tilltalar mig absolut inte och det här var inte bra. Jag får tonårsflashback till en blå flaska i form av en snögubbe och gillar inte stilen! Vet hur mycket dåligt vin som finns därute av olika druvor men detta måste vara i den lägre Rieslingklassen för annars blir det bara Chardonnay framöver i vit färg!

78p

Hugel Riesling 2010

2 kommentarer:

  1. Urk! Prova Dönnhoff istället! :-)

    SvaraRadera
  2. Jag lyssnar och lär så jag skall vara ute i tid nästa gång och ta ovan producent istället.

    SvaraRadera